Klachten rustijd - Transport-Chauffeurs-Serviceboard-NL, Veilig met je truck op de weg!

T-C-S Logo
Veilig met je truck op de weg!
Ga naar de inhoud

Klachten rustijd

Digitale Tachograaf > Tachograaf Registratie
Waar houdt u uw rusttijd na het laden of lossen?
Er komen steeds meer klachten van bedrijven omtrent het nemen van de pauze en rusttijden

door de truck drivers chauffeurs voor hun laad losdock na het laden en lossen van hun goederen.

Tijdens het laden en lossen zetten veel chauffeurs hun Digitale Tachograaf op het bedje rusttijd!
Of ze zetten voor het het uitstappen de automatische Digitale Tachograaf niet op de hamertjes symbool van werken.
Na het laden en lossen mogen ze dan nog niet wegrijden met hun truck van het laad en losdock omdat er nog niet voldaan is aan de correcte rusttijd registratie van 45 minuten of 60 minuten.

Daar er verschillende Digitale Tachografen zijn schakelt de ene Digitale Tachograaf automatisch na het uit zetten van je truckmotor op het hamertje symbool van werken en de andere op het bedje van rusttijd.
De truck driver chauffeur is altijd zelf verantwoordelijk voor de juiste instelling van zijn Digitale Tachograaf voor al zijn werkzaamheden.




Wordt dan de chauffeur of truck driver door een magazijn expeditie medewerker vriendelijk verzocht zijn vrachtwagen truck te verwijderen voor het laad losdock, krijgt deze expeditiemedewerker met een snauw van de truck driver chauffeur te horen dat hij nog niet mag rijden omdat zijn tachograaf dit aangeeft.
En dat als hij direct nu gaat rijden zijn rusttijd niet correct is en hij hiervoor een boete krijgt en nu niet kan en mag verder rijden.
Tijdens het laden en lossen dient de chauffeur zijn Digitale Tachograaf op het symbool hamertje (werken) te zetten.

Dit hamertje symbool is voor het laden & lossen en geldt ook voor alle overige werkzaamheden.

Maak na het aftekenen voor het ontvangst en afleveren van uw goederen altijd uw laad losdock gelijk vrij na het laden lossen van al uw goederen om de logistieke dienstverlening niet te belemmeren van de expeditie magazijn en wachtijden te voorkomen voor uw collega's truckers en chauffeurs!

Dat je als chauffeurs truck driver jouw Digitale Tachograaf op het bedje zet tijdens het laden of lossen is dit ook totaal uw eigen verantwoordelijkheid voor deze foutieve registratie van uw werkzaamheden.

Deze chauffeurs truck drivers schaden en belemmeren ook het logistieke imago van het magazijn expeditie proces van het bedrijf omdat dan ook zijn overige collega’s niet meer op tijd kunnen laden of lossen.
En worden door deze chauffeurs truck drivers hun collega chauffeurs truckers onterecht benadeeld door extra wachtijden voor het laden en lossen van hun goederen.


Dat dan deze chauffeurs nog brutaal zijn naar de medewerkers van het magazijn expeditie van het bedrijf welke netjes vragen aan de chauffeur truck driver zijn truck vrachtwagen te verwijderen voor het los laaddock is dan ook totaal onterecht.

Deze chauffeur truckdriver weet dat hij tijdens het laden en lossen zijn tachograaf niet op rust mag staan en hij hiervoor de gevolgen zelf moet dragen.
Dus deze chauffeurs en truck drivers dienen dan ook direct hun truck vrachtwagen te verwijderen voor hun laad of losdock.

Rusttijd oké!

Maar belemmer dan geen logistieke doorgang van het bedrijf waar u stond te lossen of te laden door voor het laad of losdock te blijven staan om je rusttijd vol te maken.
U had tijdens het laden en lossen uw Digitale Tachograaf op het symbool hamertjes (werken) moeten hebben staan.

Houdt u als truck driver of chauffeur altijd aan de correcte naleving en registratie symbolen voor al uw werkzaamheden en stel dit altijd correct in op uw Digitale Tachograaf.

Door ook nogeens als chauffeur truck driver niet correcte naleving van de voor u juiste en goede rusttijden bevorderd ook niet de verkeersveiligheid.

T-C-S / TCS Web©Design <®> Transport-Chauffeurs-Serviceboard.NL Veilig met je truck op de weg! <®> TransportChauffeursServiceboard.NL <®> Alle rechten voorbehouden! <©®>

Terug naar de inhoud